Search
  • Nadia Kabra Asadi

New! My Black and White Collection

inspired by the Kufiya design

What do you know about the history of Kufiya?

The keffiyeh or kufiya, is a traditional Arabian headdress, or originated in the Arabian Peninsula, and is now worn throughout the Middle-East region. The Kufiya is a symbol of the Arab countries especially the Levant.

ماذا تعرف عن تاريخ الكوفية؟

الكوفية أو الكوفية ، هي غطاء رأس عربي تقليدي ، نشأ في شبه الجزيرة العربية ، ويتم ارتداؤه الآن في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط .تعتبر الكوفية رمز للبلاد العربية و خاصة بلاد الشام.


Shop the Kufiya mug here

Palestinian national symbol

Traditionally worn by Palestinian farmers, the keffiyeh became worn by Palestinian men of any rank and became a symbol of Palestinian nationalism during the Arab Revolt of the 1930s. Its prominence increased during the 1960s with the beginning of the Palestinian resistance movement

الكوفية كرمز وطني للقضية الفلسطينية:

اعتاد المزارعون الفلسطينيون على ارتداء الكوفية من قبل رجال فلسطينيين من أي رتبة وأصبحت رمزًا للقومية الفلسطينية خلال الثورة العربية في ثلاثينيات القرن الماضي. وازداد شهرتها خلال الستينيات مع بداية حركة المقاومة الفلسطينية.



Shop the Arabic words Mug here

My Arabic words mug written in Kufi font says: Love, Peace, Life, Wisdom, Truth, Friendship, Nostalgia,

فنجان الكلمات العربية بالخط الكوفي يقول: عشق, حب, سلام, حياة, حكمة, صدق, مودة, حنين, محبة, صداقة


Kufiya in fashion:

As with other articles of clothing worn in wartime, such as the T-shirts and khaki pants, the keffiyeh has been seen as chic among non-Arabs in the West. Keffiyehs became popular in the United States in the late 1980s, at the start of the First Intifada, when bohemian girls wore keffiyehs as scarves around their necks. In the early 2000s, keffiyehs were very popular among youths in Tokyo, who often wore them with camouflage clothing. The trend recurred in the mid-2000s in the United States, Europe, Canada and Australia, when the keffiyeh became popular as a fashion accessory, usually worn as a scarf around the neck. Stores such as Urban Outfitters and TopShop stocked the item.

الكوفية في عالم الموضة و الأزياء:

كما هو الحال مع الملابس الأخرى التي يتم ارتداؤها في زمن الحرب ، مثل القميص والسراويل الكاكي ، يُنظر إلى الكوفية على أنها أنيقة بين الأوروبيين و دول الغرب. أصبحت الكوفية مشهورة في الولايات المتحدة في أواخر الثمانينيات ، في بداية الانتفاضة الأولى ، عندما ارتدت الفتيات البوهيميات الكوفية كأوشحة حول أعناقهم. في أوائل العقد الأول من القرن الحالي ، كانت الكوفية تحظى بشعبية كبيرة بين الشباب في طوكيو ، حيث كانوا يرتدونها غالبًا مع ملابس مموهة. تكرر هذا التوجه في منتصف العقد الأول من القرن الحادي والعشرين في الولايات المتحدة، أوروبا، كندا وأستراليا ، عندما أصبحت الكوفية شائعة كإكسسوار في عالم الموضة و الأزياء ، وعادة ما يتم ارتداؤها كوشاح حولها العنق. و قامت ببيعها متاجر مثل Urban Outfitters و TopShop


Shop Kuds mug here


Shop Dimashq mug here


Shop Lebanon mug here

Shop Homs mug here


Shop Halab mug here


4 views
  • Follow me on Facebook
  • White Instagram Icon

©2020 by Nadia Kabra Asadi. All rights reserved